Ketojenik Diyet Nedir YOK
ARTIK!

Ketojenik diyet

Ketojenik diyet oldukça düşük karbonhidrat, daha yüksek oranda yağ ve yeterli protein içeren bir diyet türüdür. Düşük seviyede karbonhidrat tüketimi ile yağ yakarak kilo vermek hedeflenir.

KETOZİS NEDİR?

Ketozis, vücut yağ depolarının azalmasına yol açtığı metabolik bir reaksiyondur. Vücut, birincil olarak karbonhidrat (glikoz) kullanımından, enerji kaynağı olarak yağ yakımı sonucu ortaya çıkan keton cisimlerini kullanır.

Ketonlar, karbonhidrat yetersiz alındığında, yağdan sağlanan alternatif bir yakıt kaynağıdır. Ketozis iştahı kesebileceği için OPTIFAST® yoğun programını uygulamayı kolaylaştırır. Yoğun program hafif ketoza neden olduğundan vücut ağırlığını azaltmaya yardımcı olur.

Ketozise geçmeden önce aç hissedebilirsiniz ve yorgunluk, konsantrasyon eksikliği, mide bulantısı ve baş ağrısı gibi bazı yan etkiler yaşayabilirsiniz. Bu yan etkiler yaklaşık 3 gün sürebilir ve çoğu semptom genellikle 4-6 güne kadar geçer. “3 gün kuralı” olarak adlandırdığımız şey budur. İlk 3 günün ardından, enerjide artış ve iştahta azalma yaşayarak tutarlı ve başarılı bir zayıflama yolculuğuna başlayabilirsiniz.

Vücut ketozise girdiğinde, enerji için kullanmadığı fazla ketonlar idrar ve nefes ile atılır. Keton seviyelerinin ölçümü OPTIFAST® programını nasıl yönettiğinizi değerlendirmek için bir rehber olarak kullanılabilir. İdrar ketonları, keton çubukları kullanılarak ölçülebilir. Alternatif olarak, kan monitörleri ve nefes analizörleri de keton seviyelerini ölçmek için kullanılabilir. Bu konuda doktorunuzdan destek alıp gerekli keton testini yaptırabilirsiniz.

Ketozu tetiklemek için gereken karbonhidrat miktarı birkaç faktöre bağlıdır. Aktivite seviyesine ve sıvı alımına bağlı olarak günden güne değişebilir. 50-70 g karbonhidrat içeren bir diyetin genellikle keton üretecek kadar düşük olduğu kabul edilir. Ancak keton üretimini garanti eden kesin bir seviye yoktur.

Bu şekilde bir diyet uygulamak için doktor veya diyetisyeninize danışınız.

1. Iacovides S, Meiring RM. The effect of a ketogenic diet versus a high-carbohydrate, low-fat diet on sleep, cognition, thyroid function, and cardiovascular health independent of weight loss: study protocol for a randomized controlled trial. Trials. 2018 Jan 23;19(1):62 2. Włodarek D. Role of Ketogenic Diets in Neurodegenerative Diseases (Alzheimer's Disease and Parkinson's Disease). Nutrients. 2019 Jan 15;11(1). pii: E169. 3. Dashti HM, Mathew TC, Hussein T, et al. Long-term effects of a ketogenic diet in obese patients. Exp Clin Cardiol. 2004;9(3):200–205. 4. Paoli A, Bosco G, Camporesi EM, Mangar D. Ketosis, ketogenic diet and food intake control: a complex relationship. Front Psychol. 2015 Feb 2;6:27. 5. Masood W, Uppaluri KR. Ketogenic Diet. [Updated 2019 Mar 21]. In: StatPearls [Internet]. Treasure Island (FL): StatPearls Publishing; 2019 Jan-. Available from: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK499830/ 6. Leger D, Bayon V, de Sanctis A. The role of sleep in the regulation of body weight. Mol Cell Endocrinol. 2015 Dec 15;418 Pt 2:101-7.